Вітаю Вас, Гість

Віддай людині крихітку себе. 
За це душа поповнюється світлом.
                                              Ліна Костенко

         Гарантія духовного оновлення суспільства – це, перш за все, освіченість людей. Саме тому так багато важить доброзичлива, творча атмосфера в педагогічному колективі, взаємний обмін думками, проблемами, тими зернами, які мають прорости в наших вихованцях.

         Метою співпраці практичного психолога з педагогічним колективом є підвищення рівня психологічної компетентності педагогів, підтримка зацікавленості до вивчення кожної дитини, розвиток психологічного мислення, допомога кожному вихователеві в опануванні методами індивідуального і особистісно зорієнтованого підходу, уміння визнавати кожну дитину як особистість, поважати її і надавати відповідну допомогу.

       Щоб постійно підтримувати інтерес педагогів до нового,  потрібно застосовувати нетрадиційні форми та методи роботи: практичні заняття у формі „круглого столу», „мозкового штурму», ділових ігор.  Створювати необхідні умови для розкриття можливостей, професійних інтересів і здібностей учителів. Досягти цього можна через взаємодію з педагогами шляхом використання різноманітних форм індивідуальної та колективної роботи. А саме: проведення педагогічних конкурсів,

   

 педагогічних практикумів,  педагогічних турнірів, семінари-практикуми з демонстрацією педагогічних досягнень, психолого-педагогічних тренінгів, 

  

 ділових ігор, консультацій, круглих столів, участь у роботі проблемних груп; педагогічні читання, презентація сучасних технологій навчання; презентація портфоліо.                                                                                                                                                                                                                                                                

 

      Діяльність з оптимізації навчально-виховного процесу включає в себе: надання допомоги педагогам в усвідомленні цілей, задач та засобів своєї професійної діяльності; вивчення готовності педагогів до вирішення власних професійних задач з позицій особистісно-орієнтованого підходу; надання допомоги в формуванні індивідуального стилю діяльності педагогів, який відповідав би їх особистим здібностям та нахилам; проведення психолого-педагогічних консиліумів з приводу методів подальшої роботи з дітьми, які потребують індивідуальної уваги; визначення сфер інтересів у різних видах діяльності, визначення видів діяльності, які вже доступні для дітей.


Розвязання конфліктних ситуацій

у діяльності фахівців психологічної служби


 Спілкування з іншими людьми - невід'ємна частина, необхідна умова повноцінного життя кожної людини. Найкраще в нашому житті пов'язане із спілкуванням навіть неприємне?  Роздумуючи про те, що заважає нормальному спілкуванню,взаємодії, ми частіше всього згадуємо про конфлікти і про те, що з ними пов'язано: відсутність взаєморозуміння, загрози, ворожнеча, образи, спроби довести свою правоту...

         Слово "конфлікт" – латинського походження. В перекладі воно означає зіткнення протилежних інтересів, цілей, потреб, думок, позицій. Це процес загострення боротьби двох чи більше сторін учасників конфлікту під час розв'язання значимої для всіх проблеми.  

                                       Рекомендації:

1. Якщо виникає конфлікт, то не піддавайтеся емоціям, і не поспішаєте його форсувати.

2. Аналізуючи конфліктну ситуацію, шукайте причину і не "зациклювайтись" на самому факті конфлікту.

3. Аналізуйте всі "позитивні" і "негативні" моменти тих чи інших варіантів розвитку конфлікту.

4. Не прагніть "зам'яти" конфлікт, а доведіть його до логічного кінця.

5. Не конфліктуйте по дрібницях!

6. Не відносьтесь до інших так, як ви не хотіли би, щоб вони відносились до Вас.

7. Дайте людям відчути свою значимість. 

8 . Чітко визначте свої цілі. 

9. Хто робить перший крок до примирення, той виграє. 


Я у світі толерантності

   



Перед великим розумом я схиляю голову,

перед великим серцем я стаю на коліна.

                                                        Гете.


 Ми живемо в складний і неспокійний час, а причини занепаду нашої моралі ми пояснюємо, виправдовуємо економічною та екологічною кризами, недоліками ринкових стосунків тощо. Глобальні проблеми, що їх має розв’язувати людство, дедалі більше загострюються, а конфлікти стають усе не безпечнішими, і тому зростає усвідомлення необхідності співпраці людей і привабливість ідей толерантності.

У перекладі з латинської tolerance означає „терпіння”. Це слово в медицині знають як здатність організму переносити вплив тих чи інших чинників. У суспільстві це означає терпимість до інших думок, поглядів, традицій. 

Поділись своєю добротою


Цікаві думки визначних людей про толерантність

Щаслива людина та, яка дарує щастя найбільшій кількості людей. (Дені Дідро)

Байдужість – це параліч душі, передчасна смерть. (Антон Чехов)

Той, хто хоче обвинувачувати, не повинен поспішати. (Мольєр)

Ображаючи іншого, ти не турбуєшся про самого себе. (Леонардо да Вінчі)

Людина, яка робить інших щасливими, не може сама бути нещасною. (Гельвецій)

Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш на звання людини. (Сааді)

Жодна зла людина не буває щасливою. (Ювенал)


МІШЕЧОК ПОРАД


- будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні;


 - навчіться сприймати людей      такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається;


 - цінуйте в кожній людині   особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими;

- зберігайте „своє обличчя”, знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою


                                                                             ПОРАДИ БАТЬКАМ

 1.   Ніколи не жаліти дитину через те, що вона не така як всі.

2.   Даруйте свою любов та увагу, одначе не забувайте про інших членів родини, котрі її теж потребують.

3.     Не дивлячись нінащо, зберігайте позитивні уявлення про свою дитину.

4.     Організуйте свій побут так, щоб ніхто в сім’ї не відчував себе

« жертвою», відмовляючись від свого особистого життя.

5.    Не відгороджуйте дитину від обов’язків і проблем. Вирішуйте всі справи разом з нею.

6.    Надавайте дитині самостійності в діях і прийнятті рішень.

7.    Слідкуйте за своєю зовнішністю. Дитина повинна гордитися вами.

8.    Не бійтеся в чомусь відмовити дитині, якщо вважаєте її вимоги надмірними.

9.    Частіше розмовляйте з дитиною.

10.     Не обмежуй дитину у спілкуванні з ровесниками.

11.     Частіше звертайся за порадами до педагогів та психологів.

12.     Більше читайте і не лише педагогічну літературу, але й художню.

13.     Звертайтесь до родин, в яких є діти. Передавайте свій досвід і переймайте чужий.

14.     Пам’ятайте, що дитина коли-небудь подорослішає і їй доведеться жити самостійно. Готуйте її до дорослого життя. Говоріть з нею про нього.


 


                                                       ЗАПОВІДІ ДЛЯ  БАТЬКІВ

 1. Не чекай, що твоя дитина буде така, як ти, або як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою, а собою.

 2. Не думай, що дитина твоя: вона Божа.

 3. Не вимагай від дитини плати за все, що ти для неї робиш: ти дав їй життя, вона може віддячити тобі

4.  Не зганяй на дитині свої образи, щоб в старості не їсти гіркого хліба, бо що посієш те й зійде

 5.  Не відносься до її проблем з висока; скрутність життя надана кожному по силах, і будь впевнений, її вона важча не менш, ніж тобі твоя. А може, і більше. 

6. Не принижуй.

7.   Не «гризи» себе, якщо не можеш чогось зробити для своєї дитини, «гризи» - якщо можеш та не робиш.

8. Пам’ятай – для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все.

             9..Вмій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужій дитині те, чого не хотів би, щоб інші зробили твоїй.

10. Люби свою дитину різною: не талановитою, невдалою, спілкуючись з нею, радій, тому що дитина – свято, яке поки з тобою.   

          

ПАМ'ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5-х КЛАССАХ

 - Пам'ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру,  ніж потім подолати недовіру.                                                                                                             

- Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам'ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.                           

  -  Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого виконання.                                                                                                 

 - Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.                                                                                                                     

  - Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздавальний матеріал.                                        

  - Забезпечуйте систематичне повторення.                                                                            

  - Уникайте перевантаження дітей.                                                                                                    

 - Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-х класах


                                                    ПОРАДИ КЛАСНИМ КЕРІВНИКАМ                                                                                    

 5-х класів щодо успішної адаптації учнів:

·        проявляти доброзичливе ставлення, підтримку;

·        реалізовувати демократичний стиль керівництва;

·      не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи;

·       намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання, позитивне емоційне ставлення до навчального предмету;

·        орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;

·      допомогти учням із низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі:

·        проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи;

·        залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;

·        на позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;

·        звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить.



Рекомендації для педагогів та класних керівників 5-х класів

    Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.

    Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи у навчанні,

 максимальна участь у загальношкільних заходах).

&n